Views

Friday, 10 March 2017

Hanya tuhan yang tahu.....



Bila kau diuji dengan macam-macam penyakit ni nanti kau tau lah macam mana nak hadap penyakit dan kekurangan ni seumur hidup.

Sakit, sedih, kecewa, terhina semua ada..

Tuhan je tahu perasaan aku saat ni.. Tapi tuhan sendiri tak mampu buat apa-apa pada aku.. Macam-macam aku usaha. Hasilnya tetap sama. Puas aku berdoa. Ikhlas tak ikhlas, redha tak redha jangan cakap lah.. Semuanya buat aku lebih down. Aku tak tahu bila boleh aku hilangkan semuanya kesakitan dan kekurangan yang aku tanggung...


Entah lah tuhan..

Monday, 6 March 2017

Oh stress !!



Stress tu memang tak lari dari aku. Kadang2 aku stress sampai rasa down. Aku cuba tanam dan amalkan sikap 'pergi mam !' Tapi tuhan akan menghukumi aku. Atau lebih senang orang panggil 'karma'. Bila tak diamalkan aku akan fikir sehingga stress. Oh jem ! Apa sebenarnya aku patut buat eh? Tuhan nak uji babe, tuhan nak uji kau je tu. Nak tengok kau kuat ke tak. So kau harus kuat babe!

Wait.. wait.. ujian aku memang berkaitan kesabaran saja ke? Memandangkan aku ni orang yang panas baran, tak ada sifat penyabar dalam diri.. berat !!!!

Ya Allah ! Ampuni dosaku, murah dan luaskan rezekiku, lapangkan dadaku, cerdikkan akal fikiranku sebagaimana kau cerdikkan akal fikiran para anbiya' dan auliya' mu ya tuhan, jadikan aku orang yang berbicara perkara2 yang baik juga yang tidak sia2 serta bukakan simpulan ikatan lidahku ini agar mereka mengerti apa yang aku sampai. Kau permudahkan urusanku dunia akhirat. Jauhilah diriku dari rasa tertekan ya tuhan. Ampuni dosa kedua ibubapaku, permudahkanlah setiap langkah mereka, jauhi mereka dari perkara2 yang tidak elok dan kau permudahkanlah aku dan keluargaku untuk menjejakkan kaki ke baitullahmu. Aaminn ya rabbal alamin..

Thursday, 15 December 2016

Tabahlah duhai hati



Oh hati..

Bersedialah untuk terima sebarang kemungkinan dan jawapan..

Setelah aku mendapat jawapan itu aku cuba pastikan hati aku akan betul2 belajar melupa dan membencimu..

Ya.. Dia bukan dan belum pernah menjadi milikku.. Cuma mengisi kekosongan hati ini.. Tapi tiada salah untuk aku terus mengabdikannya sampai hujung nyawa..

 Aku tak sepatutnya layan perasaan tu..
Salah diri sendiri.. Nasihat orang tak mahu didengar.. Padan muku :p